Geschiedenis

Stichting Puntenburg is opgericht in 1998 en stelt zich als doel Appaloosa paarden te trainen voor het rijplezier van speciale kinderen. Denk hierbij aan kinderen met een verstandelijke- en of lichamelijke beperking.

Locatie

De ranch/manege grenst aan het Landgoed Keukenhof. Dit bestaat uit 200 hectare bos, het Kasteel Keukenhof met bijgebouwen en natuurlijk de jaarlijkse bloemententoonstelling. Kortom een erg mooie en rustige omgeving.

Vrijwilligers

Op de ranch wordt uitsluitend met vrijwilligers gewerkt. De paarden worden met liefde verzorgd en getraind voor het stichtingswerk, wat aan alle betrokkenen veel voldoening geeft. Het zichtbare plezier dat de kinderen aan hun tochtje op de paardenrug beleven gonst nog lange tijd na door de stallen. We kunnen altijd extra handen gebruiken. Dus spreekt het je aan om met de kinderen en de paarden te helpen, stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

Faciliteiten

• Tillift om de kinderen op het paard te tillen
  • Geluidsinstallatie, zodat tijdens het rijden muziek gedraaid kan worden. Er zijn kinderen die daardoor goed tot ontspanning komen.
  • Invalidentoilet en verschoningsruimte met douche
  • Kantine en veranda
  • Diverse zadels zoals;
      • Klittenbandzadels met en zonder handgreep en verplaatsbare klittenbandsteunen voor rug en benen.
      • Vacuüm-fixatie zadels dat gevormd kan worden naar het lichaam van het kind

Aanbod/mogelijkheden

Op zondagmorgen bieden we paardrijden aan voor een groep kinderen. Sommige rijden al jaren bij ons. Het gaat om kinderen tot 18 jaar die beschikken over enige rompbalans.
De groep is op het ogenblik niet vol. Heeft u interesse en wilt u een keer komen kijken, neem dan via onderstaand formulier contact met ons op.

Daarnaast organiseren we ook speciale dagen voor kinderen uit instituten en tehuizen. In overleg zorgen we voor een onvergetelijke dag.

Zo beschikken we over een echte tipi (indianentent) waarin we verhalen kunnen vertellen over de geschiedenis van de indianen. Daarnaast mag iedereen op een echt Indianenpaard rijden!

We liggen pal naast het Keukenhofbos waarin een korte wandeling of speurtocht uitgezet kan worden.

Op verzoek van en in samenwerking met Stichting Opkikker en Doe een Wens helpen wij ook een onvergetelijke dag te organiseren voor kinderen die ernstig ziek zijn. Met behulp van de paarden proberen we aan hun liefste wens te voldoen.

Meer weten of direct aanmelden? Stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.